Produktbild
Anthony Woodiwiss

The Visual in Social Theory

Ebook (PDF Format)

The distinction between understanding sight as a natural faculty - vision - and understanding it as an historical and social construct - visuality - has had significant impact in the visual arts. Not so in social theory where, notwithstanding the efforts of the classical theorists, the practical scientific necessity of privileging visuality over vision has been lost. The Visual in Social Theory argues that, because of its uncritical use of terms like modernity, postmodernity, globalisation and the Third Way, contemporary social theory has become a participant in rather than a critic of 'promotional culture'. In short, in forgetting its past s… Mehr

CHF 36.75

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-4411-6930-3
  • EAN: 9781441169303
  • Produktnummer: 17020414
  • Verlag: Bloomsbury UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2005
  • Seitenangabe: 234 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 8'737 KB

Über den Autor


Anthony Woodiwiss is Professor of Sociology at City University and the author of Social Theory After Postmodernism and Postmodernity.

15 weitere Werke von Anthony Woodiwiss:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.