Produktbild
Carin (Hrsg.) Martiin

Agriculture in Capitalist Europe, 1945-1960

From food shortages to food surpluses

Ebook (EPUB Format)

In the years before the Second World War agriculture in most European states was carried out on peasant or small family farms using technologies that relied mainly on organic inputs and local knowledge and skills, supplying products into a market that was partly local or national, partly international. The war applied a profound shock to this system. In some countries farms became battlefields, causing the extensive destruction of buildings, crops and livestock. In others, farmers had to respond to calls from the state for increased production to cope with the effects of wartime disruption of international trade. By the end of the war food wa… Mehr

CHF 46.45

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Pan-Montojo, Juan (Hrsg.) / Brassley, Paul (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-315-46591-3
  • EAN: 9781315465913
  • Produktnummer: 20170237
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2016
  • Seitenangabe: 298 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 3'471 KB
  • Abbildungen: 21 schwarz-weiße Abbildungen, 7 schwarz-weiße Fotos, 14 schwarz-weiße Zeichnungen, 45 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Carin Martiin is Associate Professor in Agrarian History in the Department of Urban and Rural Development at the Swedish University of Agricultural Sciences in Uppsala, Sweden.Juan Pan-Montojo is Associate Professor of Modern History at the Universidad Autónoma de Madrid, Spain. He has been the editor of Historia Agraria and currently edits Ayer, the journal of the Spanish Association of Modern Historians.Paul Brassley is Visiting Senior Research Fellow at the Centre for Rural Policy Research, University of Exeter, UK.

1 weiteres Werk von Carin (Hrsg.) Martiin:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.