Produktbild
Abid A. (Hrsg.) Ansari

Phytoremediation

Management of Environmental Contaminants, Volume 5

Buch

This text details the plant-assisted remediation method, phytoremediation, which involves the interaction of plant roots and associated rhizospheric microorganisms for the remediation of soil contaminated with high levels of metals, pesticides, solvents, radionuclides, explosives, crude oil, organic compounds and various other contaminants. Many chapters highlight and compare the efficiency and economic advantages of phytoremediation to currently practiced soil and water treatment practices.Volume 5 of Phytoremediation: Management of Environmental Contaminants provides the capstone of the series. Taken together, the five volumes provide a bro… Mehr

CHF 304.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Gill, Sarvajeet Singh (Hrsg.) / Gill, Ritu (Hrsg.) / Lanza, Guy (Hrsg.) / Newman, Lee (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-319-52379-8
  • EAN: 9783319523798
  • Produktnummer: 22003992
  • Verlag: Springer-Verlag GmbH
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 514 S.
  • Masse: H24.1 cm x B16.0 cm x D3.4 cm 951 g
  • Abbildungen: Book; 10 schwarz-weiße und 81 farbige Abbildungen, Bibliographie
  • Gewicht: 951

Über den Autor


Dr. Abid A Ansari, M.Sc., Ph.D. Department of Biology University of Tabuk Tabuk, Kingdom of Saudi ArabiaDr. Sarvajeet Singh Gill, M.Sc. (Gold medal), M.Phil., Ph.D.  Dr. Ritu Gill, Ph.D. Stress Physiology and Molecular Biology Lab Centre for Biotechnology Maharshi Dayanand UniversityRohtak, Haryana, India Dr. Guy R. Lanza, Ph.D. College of Environmental Science and Forestry State University of New York (SUNY) Syracuse, NYDr. Lee Newman, Ph.D. College of Environmental Science and Forestry State University of New York (SUNY) Syracuse, NY 

20 weitere Werke von Abid A. (Hrsg.) Ansari:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.