Produktbild
Eike A. Langenberg

Guanxi and Business Strategy

Theory and Implications for Multinational Companies in China

Buch

Guanxi and Business Strategy elaborates upon a topic of paramount importance to both academic scholars and managers doing business with China: the impact of personal relationships (guanxi) on business affairs. In the Chinese cultural and socio-economic environment, how are the ubiquitous practices of guanxi to be considered in entrepreneurial strategies?Rather than explaining the emergence of guanxi and its persistence - in spite of the existence of a market economy - with Confucianism, the author applies the phenomenon to the methodology of New Economic Sociology. By integrating guanxi into a business context, he shows that the commercial ut… Mehr

CHF 179.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-3-7908-1955-7
  • EAN: 9783790819557
  • Produktnummer: 2854721
  • Verlag: Physica-Verlag HD
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2007
  • Seitenangabe: 244 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.5 cm x D1.3 cm 376 g
  • Auflage: 2007
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 376

1 weiteres Werk von Eike A. Langenberg:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.