Produktbild
Georg Simmel

Simmel on Culture

Selected Writings

Buch

The German sociologist and philosopher Georg Simmel (1858-1918) is recognized as a leading early twentieth-century European social theorist. This collection enables the reader to engage with the full range of Simmel's dazzling contributions to the study of culture. It opens with Simmel's basic essays on defining culture, its changes and its crisis. These are followed by more specific explorations of: the culture of face-to-face interactions; spatial and urban culture; leisure culture; the culture of money and commodities; the culture of belief; and the politics of female culture.

CHF 205.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Featherstone, Mike (Hrsg.) / Frisby, David (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-8039-8651-0
  • EAN: 9780803986510
  • Produktnummer: 7095480
  • Verlag: Sage Publications UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1997
  • Seitenangabe: 312 S.
  • Masse: H24.0 cm x B16.1 cm x D2.1 cm 636 g
  • Abbildungen: HC gerader Rücken kaschiert
  • Gewicht: 636

Über den Autor


Mike Featherstone is Professor of Communications and Sociology at Nottingham Trent University. CONTRIBUTORS OUTSIDE NORTH AMERICA : Zygmunt Bauman University of Leeds Henning Bech University of Copenhagen Elizabeth Beck-Gernsheim Universtiy of Erlangen Mary Evans University of Kent at Canterbury David Frisby University of Glasgow Mike Hepworth University of Aberdeen Eva Illouz Tel-Aviv University Maria Esther Maciel Universidade Federal de Minas Gerais Michael Richardson SOAS, University of London Laura Rival University of Kent at Canterbury Andrew Travers Somerset Jeffrey Weeks South Bank University Sasha Weitman Tel-Aviv University Sam Whimster London Guildhall University Elizabeth Wilson University of North London Cas Wouters University of Utrecht

100 weitere Werke von Georg Simmel:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.