Produktbild
Karen Ross

Gendered Media

Women, Men, and Identity Politics

Buch

Gendered Media addresses the broad topic of gender and media, where gender is not simply a shorthand for woman but also embraces masculinitiy/ies, queer, lesbian and gay identities. Karen Ross provides the necessary historical context against which to read recent sex- and gender-based media phenomena such as Big Brother, Terminator, girls' use of mobile phones, women news editors, the Wonderbra generation, the Hillary Clinton and Sarah Palin phenomena, and so on. The book is an overview of the various aspects of gender and media in one volume. The book provides introductory overviews to the various themes around women, men, sexuality and the… Mehr

CHF 105.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-7425-5406-1
  • EAN: 9780742554061
  • Produktnummer: 5386091
  • Verlag: Rowman & Littlefield Publishers
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2009
  • Seitenangabe: 212 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.7 cm x D1.7 cm 485 g
  • Abbildungen: HC gerader Rücken kaschiert
  • Gewicht: 485

Über den Autor


Karen Ross is professor of media and public communication at the University of Liverpool.

81 weitere Werke von Karen Ross:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.