Produktbild
S. (Hrsg.) Fukuda-Parr

Preventing Violent Conflict in Africa

Inequalities, Perceptions and Institutions

Buch

Horizontal inequalities are root causes of violent conflict in Africa. Yet, people take actions not because of statistical data on inequalities, of which they might not be aware, but because of injustices they perceive. This volume analyses the results of original surveys with over 3,000 respondents in African cities and towns, exposing clear discrepancies between objective inequalities and people's subjective perceptions. The contributors examine experiences in country pairs and probe into the reasons why neighbouring countries, sharing common historical traits, sometimes took contrasting pathways of peace and violent conflict. Combining qua… Mehr

CHF 100.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Mine, Y. (Hrsg.) / Mkandawire, T. (Hrsg.) / Stewart, F. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-349-46068-7
  • EAN: 9781349460687
  • Produktnummer: 20038725
  • Verlag: Palgrave Macmillan UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2013
  • Seitenangabe: 328 S.
  • Masse: H21.6 cm x B14.0 cm x D1.7 cm 414 g
  • Auflage: 1st ed. 2013
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 414

Über den Autor


Sakiko Fukuda-Parr, The New School, USAMari Katayanagi, JICA Research Institute, JapanMwangi S. Kimenyi,The Brookings Institution, USAArnim Langer, University of Leuven, BelgiumSatoru Mikami, JICA Research Institute, JapanYoichi Mine, Doshisha University, JapanThandika Mkandawire, London School of Economics and Political Science, UKJulius E. Nyang'oro, University of North Carolina, USAYuichi Sasaoka, Meiji University, JapanFrances Stewart, University of Oxford, UKShinichi Takeuchi, Institute of Developing Economies, JapanUkoha Ukiwo, University of Port Harcourt, Nigeria

3 weitere Werke von S. (Hrsg.) Fukuda-Parr:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.