Produktbild
Ted (Hrsg.) Peters

The Evolution of Evil

Buch

With the publication of Darwin's The Origin of Species, problems once limited to the domain of human activity, were extended to all of nature. Human society, whatever else one might think about it, was seen as fundamentally characterized by the play of violent forces - scarcity, competition, domination. With Darwinian evolution this play of forces appeared to be at work throughout nature. Violence and suffering, it seems, are not merely the vicissitudes of life; they are the very condition of its possibility. If the problem of evil had been asked of human nature, it can now be asked of the structure of biological life itself. Is violence and… Mehr

CHF 61.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Bennett, Gaymon (Hrsg.) / Hewlett, Martinez J. (Hrsg.) / Russell, Robert John (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-525-56979-5
  • EAN: 9783525569795
  • Produktnummer: 3576711
  • Verlag: Vandenhoeck + Ruprecht
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2008
  • Seitenangabe: 368 S.
  • Masse: H23.8 cm x B15.9 cm x D3.0 cm 723 g
  • Reihenbandnummer: 8
  • Gewicht: 723

Über den Autor


Dr. theol. Ted Peters ist Professor für Systematische Theologie am Pacific Lutheran Theological Seminary und am Graduate Theological Union und Direktor des Programms Naturwissenschaft und Religion am Center for Theology and the Natural Sciences (CTNS) in Berkeley, Californien. Gaymon Bennett ist Doktorand am Graduate Theological Union in Berkeley, CA. Dr. rer. nat. Martinez J. Hewlett ist Professorin der Biologie am Department of Molecular and Cellular Biology der Universität Arizona, Tucson. Dr. theol. Robert John Russell ist Professor für Theologie und Naturwissenschaft am Graduate Theological Union, Gründer und Direktor des CTNS in Berkeley, Kalifornien.

22 weitere Werke von Ted (Hrsg.) Peters:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.