Das öffentliche Ich
Selbstdarstellungen im literarischen und medialen Kontext
The ego, i.e., the self identity, has always constituted a central category of interpretation in the humanities and social sciences. Over the course of the technological revolution, the conditions for the formation of the ego and I-presentation have changed fundamentally. The contributions to this volume show that the ego has adapted to the size of media design procedures which can be undertaken. The idea of an autonomous ego is increasingly rejected; enter the alternative notion of I-conceptions, characterized by instability, rejections, fractures, and identified impressiveness. The self is no longer a given but rather the result of narratio…
Mehr
CHF 27.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Schmid, Ulrich (Hrsg.) / Thomä, Dieter (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-8394-2409-4
- EAN: 9783839424094
- Produktnummer: 31899641
- Verlag: transcript Verlag
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2014
- Seitenangabe: 226 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 3'471 KB
- Auflage: 1. Auflage
- Abbildungen: Klebebindung, 9 SW-Abbildungen, 33 Farbabbildungen
Über den Autor
Vincent Kaufmann (Prof. Dr. phil.) ist Direktor des Instituts für Medien- und Kommunikationsmanagement an der Universität St. Gallen.Ulrich Schmid (Prof. Dr. phil.) ist Professor für Kultur und Gesellschaft Russlands an der Universität St. Gallen.Dieter Thomä (Prof. Dr. phil.) ist Professor für Philosophie an der Universität St. Gallen.
11 weitere Werke von Vincent (Hrsg.) Kaufmann:
Bewertungen
Anmelden