Produktbild
Robert J. Young

Marketing Marianne: French Propaganda in America, 1900-1940

Buch

Although historians have written extensively on propaganda during Napoleon Ill's regime and Vichy, they have virtually ignored the Third Republic. Focusing on Third Republic policies, Marketing Marianne suggests that Americans' long-lasting love affair with French culture is no accident. Robert J. Young argues that the French used subtle but effective means to influence U.S. policy in Europe. He examines French propaganda efforts and the methods of the French Foreign Ministry, always highlighting the wider cultural and social context of Franco-American relations. French propagandists believed that the steady promotion of their nation as the c… Mehr

CHF 78.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-8135-3377-3
  • EAN: 9780813533773
  • Produktnummer: 1520899
  • Verlag: Rutgers Univ Pr
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2003
  • Seitenangabe: 272 S.
  • Masse: H22.4 cm x B17.1 cm x D2.1 cm 494 g
  • Auflage: None
  • Gewicht: 494

54 weitere Werke von Robert J. Young:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.