Produktbild
Cornelia Müller

Cinematic Metaphor

Experience - Affectivity - Temporality

Buch

Metaphors in audiovisual media receive increasing attention from film and communication studies as well as from linguistics and multimodal metaphor research. The specific media character of film, and thus of cinematic metaphor, remains, however, largely ignored. Audiovisual images are all too frequently understood as iconic representations and material carriers of information. Cinematic Metaphor proposes an alternative: starting from film images as affective experience of movement-images, it replaces the cognitive idea of viewers as information-processing machines, and heals the break with rhetoric established by conceptual metaphor theory. S… Mehr

CHF 104.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Kappelhoff, Hermann
  • ISBN: 978-3-11-057959-8
  • EAN: 9783110579598
  • Produktnummer: 27570282
  • Verlag: Gruyter, Walter de GmbH
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2018
  • Seitenangabe: 280 S.
  • Masse: H23.6 cm x B16.2 cm x D2.5 cm 660 g
  • Abbildungen: 63 b/w and 12 col. ill.
  • Reihenbandnummer: 4
  • Gewicht: 660

Über den Autor


Cornelia Müller, European University Viadrina, Frankfurt/Oder, Germany; Hermann Kappelhoff, Freie Universität, Berlin, Germany.

33 weitere Werke von Cornelia Müller:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.