Produktbild
Roger L. (Hrsg.) Geiger

Curriculum, Accreditation and Coming of Age of Higher Education

Perspectives on the History of Higher Education

Ebook (PDF Format)

This latest volume in Roger Geiger's distinguished series on the history of higher education begins with a rare glimpse into the minds of mid-nineteenth century collegians. Timothy J. Williams mines the diaries of students at the University of North Carolina to unearth a not unexpected preoccupation with sex, but also a complex psychological context for those feelings. Marc A. VanOverbeke continues the topic in an essay shedding new light on a fundamental change ushering in the university era: the transition from high schools to college.The secularization of the curriculum is a fundamental feature of the emergence of the modern university. Ka… Mehr

CHF 50.30

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-351-52393-6
  • EAN: 9781351523936
  • Produktnummer: 26147870
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2018
  • Seitenangabe: 166 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 1'351 KB
  • Auflage: 1. Auflage

Über den Autor


Roger L. Geiger is Distinguished Professor of Higher Education at the Pennsylvania State University. He has edited Perspectives on the History of Higher Education since 1993. Some of his other works include Research and Relevant Knowledge, To Advance Knowledge, and The American College in the Nineteenth Century.

32 weitere Werke von Roger L. (Hrsg.) Geiger:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.