Produktbild
Laurentiu (Hrsg.) Nastac

CFD Modeling and Simulation in Materials Processing 2018

Buch

This collection presents contributions on computational fluid dynamics (CFD) modeling and simulation of engineering processes from researchers and engineers involved in the modeling of multiscale and multiphase phenomena in material processing systems.  The following processes are covered: Additive Manufacturing (Selective Laser Melting and Laser Powder Bed Fusion); Ironmaking and Steelmaking (Ladle Metallurgical Furnace, EAF, Continuous Casting, Blown Converter, Reheating Furnace, Rotary Hearth Furnace); Degassing; High Pressure Gas Atomization of Liquid Metals; Electroslag Remelting; Electrokinetic Deposition; Friction Stir Welding; Quenchi… Mehr

CHF 223.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Pericleous, Koulis (Hrsg.) / Sabau, Adrian S. (Hrsg.) / Zhang, Lifeng (Hrsg.) / Thomas, Brian G. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-319-89133-0
  • EAN: 9783319891330
  • Produktnummer: 31772008
  • Verlag: Springer Nature EN
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2019
  • Seitenangabe: 241 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.5 cm 397 g
  • Auflage: Nachdr.
  • Abbildungen: s/w. Abb.
  • Gewicht: 397
  • Sonstiges: Professional/practitioner

Über den Autor


The Minerals, Metals & Materials Society (TMS) is a member-driven international professional society dedicated to fostering the exchange of learning and ideas across the entire range of materials science and engineering, from minerals processing and primary metals production, to basic research and the advanced applications of materials. Included among its nearly 13,000 professional and student members are metallurgical and materials engineers, scientists, researchers, educators, and administrators from more than 70 countries on six continents. 

10 weitere Werke von Laurentiu (Hrsg.) Nastac:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.