Nature and Enactment of Tasks for Early English as a Foreign Language Teaching
A Collaborative Research Project with Teachers
This ethnographic case study is set within a collaborative research project in which teachers and researchers investigate early English as a Foreign Language (eEFL) tasks in theory and practice in German primary schools. Results are obtained through an interpretation of multiple sources within an interdiscursive, multi-perspectived research agenda. The results suggest that eEFL tasks can emerge during an interplay of four key teaching practices: 'doing school', 'providing space for learners to communicate', 'building a vocabulary' and 'teaching the spoken language'.
CHF 78.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V301:
Libri-Titel folgt in ca. 2 Arbeitstagen
Produktdetails
- ISBN: 978-3-8233-8224-9
- EAN: 9783823382249
- Produktnummer: 27622100
- Verlag: Narr Dr. Gunter
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2018
- Seitenangabe: 313 S.
- Masse: H22.3 cm x B15.6 cm x D2.7 cm 450 g
- Gewicht: 450
Über den Autor
Constanze Dreßler war wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für die Didaktik der englischen Sprache und Literatur an der Justus-Liebig-Universität. Sie hat danach ihr zweites Staatsexamen für das Lehramt an Grundschule abgelegt und arbeitet nun als Grundschullehrerin.
5 weitere Werke von Constanze Dreßler:
Bewertungen
Anmelden