Produktbild
Birgit (Hrsg.) Meyer

Religion, Media, and the Public Sphere

Buch

. . . one of those rare edited volumes that advances social thought as it provides substantive religious and media ethnography that is good to think with. -Dale Eickelman, Dartmouth CollegeIncreasingly, Pentecostal, Buddhist, Muslim, Jewish, Hindu, and indigenous movements all over the world make use of a great variety of modern mass media, both print and electronic. Through religious booklets, radio broadcasts, cassette tapes, television talk-shows, soap operas, and documentary film these movements address multiple publics and offer alternative forms of belonging, often in competition with the postcolonial nation-state. How have new practice… Mehr

CHF 46.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Moors, Annelies (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-253-21797-4
  • EAN: 9780253217974
  • Produktnummer: 1825050
  • Verlag: Indiana University Press (IPS)
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2005
  • Seitenangabe: 336 S.
  • Masse: H23.4 cm x B15.6 cm x D1.8 cm 512 g
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 512

Über den Autor


Birgit Meyer is Professor of Cultural Anthropology at the Free University, Amsterdam.Annelies Moors holds the ISIM Chair at the International Institute for the Study of Islam in the Modern World, University of Amsterdam.

31 weitere Werke von Birgit (Hrsg.) Meyer:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.