Produktbild
Victoria Armstrong

Technology and the Gendering of Music Education

Ebook (PDF Format)

Critical of technologically determinist assumptions underpinning current educational policy, Victoria Armstrong argues that this growing technicism has grave implications for the music classroom where composition is often synonymous with the music technology suite. The use of computers and associated compositional software in music education is frequently decontextualized from cultural and social relationships, thereby ignoring the fact that new technologies are used and developed within existing social spaces that are always already delineated along gender lines. Armstrong suggests these gender-technology relations have a profound effect on… Mehr

CHF 57.40

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-317-04633-2
  • EAN: 9781317046332
  • Produktnummer: 20173234
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2016
  • Seitenangabe: 166 S.
  • Plattform: PDF

Über den Autor


Dr Victoria Armstrong, St Mary's University, Twickenham, UK

6 weitere Werke von Victoria Armstrong:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.