Produktbild
Greg (Hrsg.) Barnhisel

Pressing the Fight: Print, Propaganda, and the Cold War

Buch

Explores the myriad ways print was used in the Cold War. Looking at materials ranging from textbooks and cookbooks to art catalogues, newspaper comics, and travel guides, this analyzes not only the content of printed matter but also the material circumstances of its production, the people and institutions that disseminated it, and the audiences that consumed it.

CHF 37.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Turner, Catherine (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-55849-960-7
  • EAN: 9781558499607
  • Produktnummer: 13264002
  • Verlag: Univ Of Massachusetts Pr
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2012
  • Seitenangabe: 285 S.
  • Masse: H23.4 cm x B15.2 cm x D2.0 cm 431 g
  • Gewicht: 431
  • Sonstiges: Ab 22 J.

Über den Autor


Greg Barnhisel is associate professor of English at Duquesne University and author of James Laughlin, New Directions, and the Remaking of Ezra Pound (University of Massachusetts Press, 2005). Catherine Turner is associate director of the Center for Teaching and Learning at the University of Pennsylvania and author of Marketing Modernism between the Two World Wars (University of Massachusetts Press, 2003).

Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.