Produktbild
Candace S. (Hrsg.) Bos

Research Issues in Learning Disabilities

Theory, Methodology, Assessment, and Ethics

Buch

In this chapter, we described issues in conducting intervention research with students with learning disabilities on the secondary level. We main­ tained that interventions should be well-grounded in theories of learning as well as characterizations of learning disabilities (Pressley, Scruggs, & Mastropieri, 1989); that they should first be conducted in a series of highly controlled, laboratory-like experiments to carefully assess the potential utility of the intervention; and that, if the intervention is suc­ cessful in highly controlled settings, it should then be evaluated in class­ room applications. We maintained that research design… Mehr

CHF 130.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Vaughn, Sharon (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-4613-8347-5
  • EAN: 9781461383475
  • Produktnummer: 13342524
  • Verlag: Springer New York
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2011
  • Seitenangabe: 368 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.5 cm x D1.9 cm 557 g
  • Auflage: Softcover reprint of the original 1st ed. 1994
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 557

1 weiteres Werk von Candace S. (Hrsg.) Bos:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.