Produktbild
Steffen (Hrsg.) Schneider

Capitalism and Its Legitimacy in Times of Crisis

Ebook (PDF Format)

This volume examines why the 2008 financial crisis with the subsequent Great Recession did not foster a major institutional transformation of the capitalist market economy. It highlights the role of ideas and public discourse in explaining institutional stability and change in the wake of economic crises and other critical junctures. Examining legitimation discourse in four OECD countries (Germany, Switzerland, the United Kingdom and the United States) between 1998 and 2011, the contributions to the volume use different text-analytical methods to bring out the ideas that underpin affirmative and critical media discourse on the capitalist regi… Mehr

CHF 130.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Schmidtke, Henning (Hrsg.) / Haunss, Sebastian (Hrsg.) / Gronau, Jennifer (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-319-53765-8
  • EAN: 9783319537658
  • Produktnummer: 24183581
  • Verlag: Springer-Verlag GmbH
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 260 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 9'073 KB
  • Auflage: 1st ed. 2017
  • Abbildungen: 20 schwarz-weiße und 7 farbige Abbildungen, Bibliographie

Über den Autor


Steffen Schneider is Senior Research Fellow at the Research Centre on Inequality and Social Policy (SOCIUM), University of Bremen, Germany.Henning Schmidtke is Senior Research Fellow at the Bavarian School of Public Policy, Technical University of Munich, Germany.Sebastian Haunss is Senior Research Fellow at the Research Centre on Inequality and Social Policy (SOCIUM), University of Bremen, Germany.Jennifer Gronau is Postdoctoral Fellow at the Centre for Global Cooperation Research, Käte-Hamburger-Kolleg, Duisburg, Germany.

10 weitere Werke von Steffen (Hrsg.) Schneider:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.