Produktbild
J. (Hrsg.) Barry

Identity and Agency in England, 1500-1800

Ebook (PDF Format)

This collection of essays is arranged around the central issue raised by a raft of new empirical research - the relationship between social identity, or the 'vision of the self', and the ways in which this can explain historical agency. If identities in early modern society were multiple, complex, and dependent on context, rather than homogenous, consistent, or easily determined, then it is difficult to make simple causal links to behaviour. This collection aims to make innovative new research on the structures of English society available to the wider scholarly audience. The essays use a number of detailed contextual case studies to explore… Mehr

CHF 94.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: French, H. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-230-52310-4
  • EAN: 9780230523104
  • Produktnummer: 13884189
  • Verlag: Springer-Verlag GmbH
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2004
  • Seitenangabe: 254 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 988 KB
  • Auflage: 2004
  • Abbildungen: 2 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie

Über den Autor


HELEN BERRY Lecturer in History, University of Newcastle, UKSTEVE HINDLE Professor of History, University of Warwick, UKPETER KING Professor of Social History, University College, Northampton, UKCRAIG MULDREW Lecturer in History, Queen's College, Cambridge, UKALEXANDRA SHEPARD Lecturer in History, Christ's College, Cambridge, UKJUDITH SPICKSLEY ESRC Research Fellow, Department of History, University of Hull, UKPHIL WITHINGTON Lecturer in History, University of Aberdeen, UK

6 weitere Werke von J. (Hrsg.) Barry:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.