Produktbild
Thomas S. (Hrsg.) Popkewitz

The Reason of Schooling

Historicizing Curriculum Studies, Pedagogy, and Teacher Education

Ebook (PDF Format)

Problematizing the reason of schooling as historical and political, in this book leading international and interdisciplinary scholars challenge the common sense of schooling and the relation of society, education, and curriculum studies. Examining the limits of contemporary notions of power and schooling, the argument is that the principles that order school subjects, the curriculum, and teaching reforms are historical practices that govern what is thought, acted on, and talked about. Highlighting the dynamics of social exclusion, the normalizing of people through curriculum, and questions of social inclusion, The Reason of Schooling undersco… Mehr

CHF 59.35

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-317-70261-0
  • EAN: 9781317702610
  • Produktnummer: 17044982
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2014
  • Seitenangabe: 280 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 1'491 KB
  • Abbildungen: 7 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Thomas S. Popkewitz is professor, Department of Curriculum and Instruction, University of Wisconsin-Madison, USA.

36 weitere Werke von Thomas S. (Hrsg.) Popkewitz:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.