Produktbild
Margaret D. LeCompte

Ethics in Ethnography

A Mixed Methods Approach

Buch

This is Book 6 of 7 in the Ethnographer's Toolkit, Second Edition. Ethics in Ethnography explores the burgeoning field of research ethics and addresses how both formal and informal ethical considerations underpin good ethnographic research.Coming from the position that no particular research design is more or less prone to generate ethical issues, LeCompte and Schensul open this volume with a short history of formal oversight for human research and address the formal ethical responsibilities incumbent upon researchers. Next, they consider how informal or everyday ethics affect researchers' daily interactions in the field. In recognition of th… Mehr

CHF 67.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Schensul, Jean J.
  • ISBN: 978-0-7591-2209-3
  • EAN: 9780759122093
  • Produktnummer: 13449143
  • Verlag: Altamira Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2015
  • Seitenangabe: 396 S.
  • Masse: H22.9 cm x B15.2 cm x D2.3 cm 606 g
  • Auflage: 2. Auflage
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 606

Über den Autor


Margaret D. LeCompte is professor emerita of education and sociology at the University of Colorado, Boulder. Jean S. Schensul is founding director and senior scientist at the Institute for Community Research, Hartford, Connecticut.

13 weitere Werke von Margaret D. LeCompte:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.