Produktbild
Thomas F. (Hrsg.) Thornton

The Routledge Handbook of Indigenous Environmental Knowledge

Ebook (EPUB Format)

This volume provides an overview of key themes in Indigenous Environmental Knowledge (IEK) and anchors them with brief but well-grounded empirical case studies of relevance for each of these themes, drawn from bioculturally diverse areas around the world. It provides an incisive, cutting-edge overview of the conceptual and philosophical issues, while providing constructive examples of how IEK studies have been implemented to beneficial effect in ecological restoration, stewardship, and governance schemes.Collectively, the chapters in the Routledge Handbook of Indigenous Environmental Knowledge cover Indigenous Knowledge not only in a wide ran… Mehr

CHF 50.30

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Bhagwat, Shonil A. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-351-98328-0
  • EAN: 9781351983280
  • Produktnummer: 34064129
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 426 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 56'424 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 48 schwarz-weiße Abbildungen, 39 schwarz-weiße Fotos, 9 schwarz-weiße Zeichnungen, 37 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Thomas F. Thornton is Dean of Arts and Sciences and Vice-Provost for Research and Sponsored Programs at University of Alaska Southeast, USA, and Associate Professor (part-time) at the Environmental Change Institute, School of Geography and the Environment, University of Oxford, UK.Shonil A. Bhagwat is Professor of Environment and Development, and Head of the School of Social Sciences and Global Studies at the Open University, UK. His research focuses on the links between environment and development in the context of global challenges.

3 weitere Werke von Thomas F. (Hrsg.) Thornton:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.