Privatheit in der digitalen Gesellschaft
Privacy in the Digital SocietyThis interdisciplinary edited volume encompasses articles written by scholars of philosophy, law, media and cultural studies who explore the complex intertwining of privacy and the digitalization of society. Among the issues addressed in this work are informational privacy; trust and responsibility in digital contexts; friendship and the construction of relationships on the internet; online practices such as scoring and nudging; questions of roboethics; and the philosophy of technology.
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Produktdetails
Weitere Autoren: Hennig, Martin (Hrsg.) / Heurich, Benjamin (Hrsg.) / Klepikova, Tatiana (Hrsg.) / Piegsa, Miriam (Hrsg.) / Sixt, Manuela (Hrsg.) / Trost, Kai Erik (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-428-15336-7
- EAN: 9783428153367
- Produktnummer: 25664195
- Verlag: Duncker & Humblot GmbH
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2018
- Seitenangabe: 341 S.
- Masse: H23.4 cm x B16.1 cm x D2.2 cm 529 g
- Auflage: 1. Auflage
- Abbildungen: Abbildungen; 341 S.
- Reihenbandnummer: 10
- Gewicht: 529
Über den Autor
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