Produktbild
Jürgen (Hrsg.) Martschukat

Food, Power, and Agency

Ebook (PDF Format)

Grounded in the work of Roland Barthes, Bruno Latour, Pierre Bourdieu, and Michel Foucault, this exciting book uses food as a lens to examine agency and the political, economic, social, and cultural power which underlies every choice of food and every act of eating.The book is divided into three parts - National Characters; Anthropological Situations; Health - with each of the eight chapters exploring the power of food as well as the power relationships reflected and refracted through food. Featuring contributions from historians, sociologists, anthropologists, and cultural studies scholars from around the world, the book offers case studies… Mehr

CHF 40.60

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Simon, Bryant (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-4742-9874-2
  • EAN: 9781474298742
  • Produktnummer: 22455089
  • Verlag: Bloomsbury UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 216 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 43'975 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 15 b&w illus

Über den Autor


Jürgen Martschukat is Professor of History at Erfurt University, GermanyBryant Simon is Professor of History at Temple University, USA

4 weitere Werke von Jürgen (Hrsg.) Martschukat:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.