Produktbild
Ilja van (Hrsg.) Damme

Cities and Creativity from the Renaissance to the Present

Ebook (PDF Format)

This volume critically challenges the current creative city debate from a historical perspective. In the last two decades, urban studies has been engulfed by a creative city narrative in which concepts like the creative economy, the creative class or creative industries proclaim the status of the city as the primary site of human creativity and innovation. So far, however, nobody has challenged the core premise underlying this narrative, asking why we automatically have to look at cities as being the agents of change and innovation. What processes have been at work historically before the predominance of cities in nurturing creativity and inn… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: De Munck, Bert (Hrsg.) / Miles, Andrew (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-351-68180-3
  • EAN: 9781351681803
  • Produktnummer: 24435628
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 304 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 7'350 KB
  • Abbildungen: 24 schwarz-weiße Abbildungen, 20 schwarz-weiße Fotos, 4 schwarz-weiße Zeichnungen, 1 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Ilja Van Damme is Professor in Urban and Socio-Economic History at the University of Antwerp.Bert De Munck is Professor at the History Department at the University of Antwerp.Andrew Miles is Professor of Sociology at the University of Manchester.

3 weitere Werke von Ilja van (Hrsg.) Damme:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.