Produktbild
Andrew N. (Hrsg.) Weintraub

Islam and Popular Culture in Indonesia and Malaysia

Ebook (PDF Format)

Home to approximately one-fifth of the world's Muslim population, Indonesia and Malaysia are often overlooked or misrepresented in media discourses about Islam. Islam is a religion but there is also a popular culture, or popular cultures of Islam that are mass mediated, commercialized, pleasure-filled, humorous, and representative of large segments of society. During the last forty years, popular forms of Islam, targeted largely towards urbanized youth, have played a key role in the Islamisation of Indonesia and Malaysia. This book focuses on these forms and the accompanying practices of production, circulation, marketing, and consumption of… Mehr

CHF 56.75

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-136-81229-3
  • EAN: 9781136812293
  • Produktnummer: 13851413
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2011
  • Seitenangabe: 280 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 1'539 KB
  • Abbildungen: 15 schwarz-weiße Abbildungen, 14 schwarz-weiße Fotos, 1 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Andrew N. Weintraub is Professor of Music at the University of Pittsburgh, USA. He is the author of Dangdut Stories: A Social and Musical History of Indonesia's Most Popular Music; Power Plays: Wayang Golek Puppet Theater of West Java and co-editor of Music and Cultural Rights.

6 weitere Werke von Andrew N. (Hrsg.) Weintraub:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.