Produktbild
Katarzyna (Hrsg.) Puzon

Islam and Heritage in Europe

Pasts, Presents and Future Possibilities

Ebook (PDF Format)

Islam and Heritage in Europe provides a critical investigation of the role of Islam in Europe's heritage. Focusing on Islam, heritage, and Europe; it seeks to productively trouble all of these terms and to throw new light on the relationships between them in various urban, national and transnational contexts.Bringing together international scholars from a range of disciplines, this volume examines heritage-making and Islam in the context of current happenings in Europe, as well as analysing past developments and future possibilities. Presenting work based on ethnographic, historical and archival research, chapters are concerned with questions… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Macdonald, Sharon (Hrsg.) / Shatanawi, Mirjam (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-00-036917-5
  • EAN: 9781000369175
  • Produktnummer: 34946339
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2021
  • Seitenangabe: 280 S.
  • Plattform: PDF
  • Abbildungen: 20 schwarz-weiße Abbildungen, 20 schwarz-weiße Fotos

Über den Autor


Katarzyna Puzon is an anthropologist and Postdoctoral Research Fellow at the Centre for Anthropological Research on Museums and Heritage (CARMAH), Institute of European Ethnology, Humboldt-Universität zu Berlin.Sharon Macdonald is Alexander von Humboldt Professor of Social Anthropology in the Institute of European Ethnology, Humboldt-Universität zu Berlin, where she founded and directs CARMAH - the Centre for Anthropological Research on Museums and Heritage. Mirjam Shatanawi is Research Fellow at the National Museum of World Cultures and Lecturer in Heritage Theory at the Reinwardt Academy in Amsterdam.

2 weitere Werke von Katarzyna (Hrsg.) Puzon:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.