Produktbild
Andreas Reckwitz

The Invention of Creativity

Modern Society and the Culture of the New

Buch

Contemporary society has seen an unprecedented rise in both the demand and the desire to be creative, to bring something new into the world. Once the reserve of artistic subcultures, creativity has now become a universal model for culture and an imperative in many parts of society.In this new book, cultural sociologist Andreas Reckwitz investigates how the ideal of creativity has grown into a major social force, from the art of the avant-garde and postmodernism to the 'creative industries' and the innovation economy, the psychology of creativity and self-growth, the media representation of creative stars, and the urban design of 'creative cit… Mehr

CHF 96.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Black, Steven
  • ISBN: 978-0-7456-9703-1
  • EAN: 9780745697031
  • Produktnummer: 21869319
  • Verlag: Wiley
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 300 S.

Über den Autor


Andreas Reckwitz is Professor of Cultural Sociology at the European University Viadrina, Frankfurt (Oder).

29 weitere Werke von Andreas Reckwitz:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.