Produktbild
Jörg (Hrsg.) Stolz

Salvation Goods and Religious Markets

Theory and Applications

Buch

The idea that religion has to succeed in a market, selling salvation goods, has proved to be extremely attractive to scholars in sociology and the study of religion. Max Weber used the term salvation good to compare different religious traditions. Pierre Bourdieu employed the term in order to analyze religious economy. And recently, an American group of researchers advocating rational choice of religion put the theme at the forefront of current debates. This book - the fruit of an International Congress in Lausanne in April 2005 - brings together leading specialists in the fields of sociology and the study of religion who discuss the terms s… Mehr

CHF 76.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-3-03911-211-1
  • EAN: 9783039112111
  • Produktnummer: 19703729
  • Verlag: Peter Lang
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2007
  • Seitenangabe: 288 S.
  • Masse: H21.0 cm x B14.8 cm x D1.5 cm 376 g
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 376

Über den Autor


The Editor: Jörg Stolz is professor of sociology of religion at the University of Lausanne and director of the Observatory of Religions in Switzerland (ORS).

7 weitere Werke von Jörg (Hrsg.) Stolz:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.