Produktbild
Dara (Hrsg.) Hallinan

Data Protection and Privacy

Data Protection and Democracy

Ebook (PDF Format)

The subjects of this volume are more relevant than ever, especially in light of the raft of electoral scandals concerning voter profiling. This volume brings together papers that offer conceptual analyses, highlight issues, propose solutions, and discuss practices regarding privacy and data protection. It is one of the results of the twelfth annual International Conference on Computers, Privacy and Data Protection, CPDP, held in Brussels in January 2019.The book explores the following topics: dataset nutrition labels, lifelogging and privacy by design, data protection iconography, the substance and essence of the right to data protection, pub… Mehr

CHF 69.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Leenes, Ronald (Hrsg.) / Gutwirth, Serge (Hrsg.) / De Hert, Paul (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-5099-3275-7
  • EAN: 9781509932757
  • Produktnummer: 33571962
  • Verlag: Bloomsbury UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 240 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 13'233 KB
  • Auflage: 1. Auflage

Über den Autor


Dara Hallinan is a legal academic working in the intellectual property rights department at FIZ Karlsruhe - Leibniz Institute for Information Infrastructure. Ronald Leenes is Professor in regulation by technology at the Tilburg Institute for Law, Technology, and Society, Tilburg University.Serge Gutwirth is Professor of Human Rights, Comparative Law, Legal Theory and Methodology at the Law, Science, Technology & Society Research Group, Vrije Universiteit Brussel.Paul De Hert is Professor of Criminal Law and Co-Director of the Law, Science, Technology & Society Research Group, Vrije Universiteit Brussel.

9 weitere Werke von Dara (Hrsg.) Hallinan:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.