Produktbild
Ian Heywood

Social Theories of Art: A Critique

Buch

This elegantly written book explores the tension between the theory and practice of art, taking issue with the approaches of the New Art History and its deconstructionist critics. It critically examines influential social theories of art from the viewpoint of the artworlds they target and, through a consideration of work by Rorty, Bauman, Gadamer and others, develops a new and fruitful set of connections between ethical, social and art theory that gives central importance to reflexivity as a living and problematic, as well as a theoretical, concept.

CHF 66.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-333-66896-2
  • EAN: 9780333668962
  • Produktnummer: 32128746
  • Verlag: Red Globe Pr
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1997
  • Seitenangabe: 230 S.
  • Masse: H21.6 cm x B14.0 cm x D1.4 cm 313 g
  • Auflage: 1997
  • Gewicht: 313

18 weitere Werke von Ian Heywood:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.