Produktbild
Jamie Cleland

Collective Action and Football Fandom

A Relational Sociological Approach

Buch

This book draws upon a relational sociological paradigm to explore the processes of collective action in football fandom across Europe and the UK. Through a range of case studies, the authors address pertinent themes in football fandom, including anti-discrimination, 'home,' ticketing, name changes, 'ownership,' and broader leftist politics. Each of these case studies engages with the theoretical framework of cultural relational sociology, highlighting the different social and cultural changes English and European football has undergone, often over a very short period of time.

CHF 150.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Doidge, Mark / Millward, Peter / Widdop, Paul
  • ISBN: 978-3-319-73140-7
  • EAN: 9783319731407
  • Produktnummer: 25162498
  • Verlag: Springer International Publishing
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2018
  • Seitenangabe: 240 S.
  • Masse: H21.6 cm x B15.3 cm x D1.8 cm 428 g
  • Auflage: 1st ed. 2018
  • Abbildungen: HC runder Rücken kaschiert
  • Gewicht: 428

Über den Autor


Jamie Cleland is Senior Lecturer in Sport and Management at the University of South Australia, Australia. Mark Doidge is Senior Research Fellow at the University of Brighton, UK.Peter Millward is Reader in Sociology at Liverpool John Moores University, UK.Paul Widdop is Senior Research Fellow at Leeds Beckett University, UK.

18 weitere Werke von Jamie Cleland:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.