Produktbild
Axel (Hrsg.) Schildt

Between Marx and Coca-Cola: Youth Cultures in Changing European Societies, 1960-1980

Buch

In the 1960s and 1970s, Western Europe's Golden Age, a new youth consciousness emerged which gave this period its distinctive character. Offering rich, new material, this volume challenges and moves beyond the easy conflation of European youth culture and Americanization. It instead sets out to show, for the first time, how international developments fused with national traditions to produce specific youth cultures that then became the leading trendsetters of emergent postindustrial Western societies. This important new study presents a multifaceted portrait of European youth cultures, colored by differences ingender, class, and education, an… Mehr

CHF 49.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Siegfried, Detlef (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-84545-333-6
  • EAN: 9781845453336
  • Produktnummer: 16234629
  • Verlag: Berghahn Books Inc
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2006
  • Seitenangabe: 436 S.
  • Masse: H23.4 cm x B15.6 cm x D2.3 cm 658 g
  • Gewicht: 658

Über den Autor


Detlef Siegfried is Associate Professor of Contemporary German History at the University of Copenhagen and Research Fellow at the Forschungsstelle für Zeitgeschichte in Hamburg.

9 weitere Werke von Axel (Hrsg.) Schildt:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.