Das Originale der Kopie
Kopien als Produkte und Medien der Transformation von Antike
The intention of this volume is to investigate intothe dimensions of the cultural practice of the copying of ancient art. Copies as the primary ? the original? ? that claims to be the secondary are the motor of a range of processes of cultural exchange in which highly varied content and messages were traded and communicated. As products and media of the transformation of antiquity, copies bring to life the circumstances of a seeminglysimple reception of antiquity.
CHF 141.85
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Becker, Marcus (Hrsg.) / Bredekamp, Horst (Hrsg.) / Schreiter, Charlotte (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-11-022545-7
- EAN: 9783110225457
- Produktnummer: 12824250
- Verlag: Gruyter, Walter de GmbH
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2010
- Seitenangabe: 357 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 7'698 KB
- Auflage: 1. Auflage
- Reihenbandnummer: 17
Über den Autor
Tatjana Bartsch, Marcus Becker, Horst Bredekamp und Charlotte Schreiter, Humboldt-Universität zu Berlin.
1 weiteres Werk von Tatjana (Hrsg.) Bartsch:
Bewertungen
Anmelden