Produktbild
Peter M. Phillips

The Bible, Social Media and Digital Culture

Ebook (PDF Format)

This book centres on the use of the Bible within contemporary digital social media culture and gives an overview of its use online with examples from brand-new research from the CODEC Research Centre at Durham University, UK. It examines the shift from a propositional to a therapeutic approach to faith from a sociological standpoint.The book covers two research projects in particular: the Twitter Gospels and Online Moralistic Therapeutic Deism. It explores the data as they relate to Abby Day's concept of performative belief, picking up on Mia Lövheim's challenge to see how this concept works out in digital culture and social media. It also co… Mehr

CHF 21.25

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-429-67300-9
  • EAN: 9780429673009
  • Produktnummer: 31321394
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2019
  • Seitenangabe: 144 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 1'656 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 4 schwarz-weiße Zeichnungen, 6 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Peter M. Phillips is Research Fellow in Digital Theology and the Director of the CODEC Research Centre at Durham University, UK. He has many years of experience teaching and researching the New Testament and now explores the interface between the digital and theological.

10 weitere Werke von Peter M. Phillips:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.