Auto-Identitäten
Marketing, Konsum und Produktbilder des Automobils nach dem Boom
The book deals with the material culture of individual mass motorization in Germany since the 1960s. It asks how German and North-American car companies differed in their responses to the challenges of economic and social change, emerging public consumerism, and eco-criticism. The study not only kept an eye on the practical implementation of interactive marketing management, and showed that the >management of change< of the firms benefit greatly from enormous scientific advances in market research techniques. Moreover, the study traced the transfer of marketing ideas and know-how between the United States and Germany. Unveiling the grea…
Mehr
CHF 95.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V301:
Libri-Titel folgt in ca. 2 Arbeitstagen
Produktdetails
- ISBN: 978-3-525-37070-4
- EAN: 9783525370704
- Produktnummer: 25185325
- Verlag: Vandenhoeck + Ruprecht
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2018
- Seitenangabe: 554 S.
- Masse: H23.9 cm x B15.9 cm x D4.4 cm 1'041 g
- Abbildungen: gebunden; mit 11 s/w-Abbildungen, 5 farbige Abbildungen, 22 Grafiken und 31 Tabellen
- Gewicht: 1041
Über den Autor
PD Dr. Ingo Köhler ist Wirtschaftshistoriker an der Georg-August-Universität Göttingen. Momentan beschäftigt er sich im Rahmen des DFG Schwerpunktprogramms 1859 Erfahrungen und Erwartungen. Historische Grundlagen ökonomischen Handelns mit der Geschichte der Marktforschung in Deutschland und den USA.
15 weitere Werke von Ingo Köhler:
Bewertungen
Anmelden