The Seduction of Brazil
The Americanization of Brazil during World War II
A study of how the Roosevelt administration used mass media, including films by such luminaries as John Ford, Walt Disney, and Orson Wells, to promote the American way of life to Brazilians and how Brazilians actively interpreted, negotiated, and reconfigured this effort a cultural seduction.
CHF 31.90
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V105:
Folgt in ca. 15 Arbeitstagen
Produktdetails
Weitere Autoren: Ellis, Lorena B. (Übers.)
- ISBN: 978-0-292-72352-8
- EAN: 9780292723528
- Produktnummer: 7282089
- Verlag: University Of Texas Press
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2010
- Seitenangabe: 216 S.
- Masse: H22.9 cm x B15.2 cm x D1.9 cm 454 g
- Abbildungen: 37 b&w illus.
- Gewicht: 454
1 weiteres Werk von Antonio Pedro Tota:
Bewertungen
Anmelden