Poetry-Slam-Texte als Lernimpulse
Neue Ideen für den sozioökonomischen Unterricht
How can poetry slam texts assist in shaping socio-economic teaching at schools and vocational schools? The interlinking of poetry slam texts with learning tasks offers new impulses for a new and original approach to economics topics.The volume presents more than 60 poetry slam contributions, which deal critically with topics like ethics, sustainability and consumption. The authors offer suggestions for didactic presentation: ranging from specific tasks for individual texts to encouraging students to get involved in poetry slams themselves.The volume is supplemented with an article by the renowned economist Jürgen Freimann.
CHF 32.10
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Hahn, Gabriela (Hrsg.) / Freimann, Jürgen (Beitr.)
- ISBN: 978-3-7639-5727-9
- EAN: 9783763957279
- Produktnummer: 20021919
- Verlag: Wbv Media
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2016
- Seitenangabe: 210 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 3'053 KB
Über den Autor
Prof. Dr. Andreas Fischer ist Inhaber des Lehrstuhls für Berufs- und Wirtschaftspädagogik an der Leuphana Universität Lüneburg. Gabriela Hahn ist Dozentin für Berufs- und Wirtschaftspädagogik an der Leuphana Universität Lüneburg.Gastautor Prof. Dr. Jürgen Freimann lehrte bis 2011 Betriebswirtschaftslehre an den Universitäten Eichstätt, Hannover und Kassel.
13 weitere Werke von Andreas (Hrsg.) Fischer:
Bewertungen
Anmelden