Researching History Education
International Perspectives and Disciplinary Traditions
Any attempt to improve history education depends on a sound knowledge of its current state as well as of possible alternatives. Aiming to broaden nationally limited educational discourse, this book brings together twelve perspectives on history education research from across Europe and America. With a focus on empirical research, each chapter outlines national as well as disciplinary traditions, discusses findings and methodology and generates perspectives for future research, thus allowing insight into remarkably rich and diverse academic traditions.Since the publication of the first edition of this book, empirical research on historical thi…
Mehr
CHF 52.90
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V301:
Libri-Titel folgt in ca. 2 Arbeitstagen
Produktdetails
Weitere Autoren: Thünemann, Holger (Hrsg.) / Zülsdorf-Kersting, Meik (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-7344-0813-7
- EAN: 9783734408137
- Produktnummer: 29676180
- Verlag: Wochenschau Verlag
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2019
- Seitenangabe: 368 S.
- Masse: H21.1 cm x B15.1 cm x D2.1 cm 451 g
- Auflage: vollständig überarbeitete und aktual
- Gewicht: 451
Über den Autor
Dr. Manuel Köster, University of CologneDr. Holger Thünemann, Professor, University of CologneDr. Meik Zülsdorf-Kersting, Professor, University of Osnabrück
2 weitere Werke von Manuel (Hrsg.) Köster:
Bewertungen
Anmelden