Produktbild
John (Hrsg.) Street

Hebdige and Subculture in the Twenty-First Century

Through the Subcultural Lens

Ebook (PDF Format)

This book assesses the legacy of Dick Hebdige and his work on subcultures in his seminal work, Subculture: The Meaning of Style (1979). The volume interrogates the concept of subculture put forward by Hebdige, and asks if this concept is still capable of helping us understand the subcultures of the twenty-first century. The contributors to this volume assess the main theoretical trends behind Hebdige's work, critically engaging with their value and how they orient a researcher or student of subculture, and also look at some absences in Hebdige's original account of subculture, such as gender and ethnicity. The book concludes with an interview… Mehr

CHF 82.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Worley, Matthew (Hrsg.) / Gough-Yates, Anna (Hrsg.) / Lincoln, Sian (Hrsg.) / Webb, Peter (Hrsg.) / Osgerby, Bill (Hrsg.) / Gildart, Keith (Hrsg.) / Robinson, Lucy (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-030-28475-6
  • EAN: 9783030284756
  • Produktnummer: 33902271
  • Verlag: Palgrave Macmillan
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Plattform: PDF
  • Masse: 3'332 KB

Über den Autor


The Subcultures Network was formed as the Interdisciplinary Network for the Study of Subcultures, Popular Music and Social Change in 2011. The Network's steering committee comprises Keith Gildart (University of Wolverhampton), Anna Gough-Yates (University of Roehampton), Sian Lincoln (Liverpool John Moores University), Bill Osgerby (London Metropolitan University), Lucy Robinson (University of Sussex), John Street (University of East Anglia), Pete Webb (University of the West of England) and Matthew Worley (University of Reading).

6 weitere Werke von John (Hrsg.) Street:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.