Multimodal Metaphor
Metaphor pervades discourse and may govern how we think and act. But most studies only discuss its verbal varieties. This book examines metaphors drawing on combinations of visuals, language, gestures, sound, and music. Investigated texts include advertising, political cartoons, comics, film, songs, and oral communication. Where appropriate, the influence of genre and cultural factors is thematized.
CHF 138.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Urios-Aparisi, Eduardo (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-11-021536-6
- EAN: 9783110215366
- Produktnummer: 12816368
- Verlag: De Gruyter
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2009
- Seitenangabe: 484 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 0 KB
Über den Autor
Charles J. Forceville, Universiteit van Amsterdam, The Netherlands; Eduardo Urios-Aparisi, University of Connecticut, USA.
2 weitere Werke von Charles J. (Hrsg.) Forceville:
Bewertungen
Anmelden