Produktbild
Thomas (Hrsg.) Lahusen

Postsocialist Landscapes

Real and Imaginary Spaces from Stalinstadt to Pyongyang

Ebook (PDF Format)

Since the fall of the Iron Curtain, formerly socialist countries have gone through manifold transformations, whilst remnants of socialism remain ubiquitous. The volume explores various spaces of the postsocialist landscape, presenting a mixture of real and imaginary spaces, of memory and nostalgia, of aesthetical and political symbolism, of the global East and the global South, of academic and essayistic writing. It casts a glance at the heterogeneous relics of socialism and their transformation in very different parts of the world. From the description of (post-)socialist interiors, façades, neighborhoods, parks, monuments, and objects towar… Mehr

CHF 54.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Schahadat, Schamma (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-8394-5124-3
  • EAN: 9783839451243
  • Produktnummer: 33249920
  • Verlag: transcript Verlag
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 328 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 22'621 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: Dispersionsbindung, 37 SW-Abbildungen, 8 Farbabbildungen
  • Reihenbandnummer: 230

Über den Autor


Thomas Lahusen is a professor at the Department of History and Centre for Comparative Literature, University of Toronto. After studying in Switzerland and Poland, he earned his Doctorat ès lettres at the University of Lausanne. Besides writing academic texts about Russia, Kyrgyzstan and China, he directed a number of documentary films.Schamma Schahadat is a professor of Slavic literatures and cultures at the University of Tübingen. She is working on Russian and Polish literature and film from a cultural studies perspective.

4 weitere Werke von Thomas (Hrsg.) Lahusen:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.