Produktbild
Edith (Hrsg.) Franke

Religious Harmony

Problems, Practice, and Education. Proceedings of the Regional Conference of the International Association for the History of Religions. Yogyakarta and Semarang, Indonesia. September 27th - October 3rd, 2004

Buch

It is crucial today to understand how religions can exist harmoniously in a shared environment, whether local or global. A reasoned approach to this question was sought by participants at a stimulating conference of the International Association for the History of Religions (IAHR) in a predominantly Muslim country, Indonesia. Themes treated include the relation between theoretical approaches and religious viewpoints, practical problems and conflict resolution at the local level, and religious education with special reference to the role of Muslim schools (pesantren) in Indonesia.

CHF 192.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Mas'ud, Abdurrahman (Hrsg.) / Pye, Michael (Hrsg.) / Wasim, Alef Theria (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-11-018847-9
  • EAN: 9783110188479
  • Produktnummer: 2265158
  • Verlag: De Gruyter
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2006
  • Seitenangabe: 376 S.
  • Masse: H23.6 cm x B16.0 cm x D2.5 cm 713 g
  • Auflage: Reprint 2012
  • Abbildungen: HC runder Rücken kaschiert
  • Gewicht: 713

Über den Autor


Edith Franke is teaching at the Department for the History of Religions at the Universität Hannover, Germany. Abdurrahman Mas'ud is Professor at the State Institute of Islamic Studies, IAIN Walisongo in Semarang, Indonesia. Michael Pye held the chair for the History of Religion at the Philipps-Universität Marburg, Germany until 2004. Now he is visiting Professor at Otani University in Kyoto, Japan. Alef Theria Wasim is teaching at the State Islamic University, UIN Sunan Kalijaga in Yogyakarta, Indonesia.

3 weitere Werke von Edith (Hrsg.) Franke:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.