Emotion in Games
Theory and Praxis
The core message of this book is: computer games best realise affective interaction. This book brings together contributions from specialists in affective computing, game studies, game artificial intelligence, user experience research, sensor technology, multi-modal interfaces and psychology that will advance the state-of-the-art in player experience research; affect modelling, induction, and sensing; affect-driven game adaptation and game-based learning and assessment. In 3 parts the books covers Theory, Emotion Modelling and Affect-Driven Adaptation, and Applications.This book will be of interest to researchers and scholars in the field of…
Mehr
CHF 189.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Yannakakis, Georgios N. (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-319-41316-7
- EAN: 9783319413167
- Produktnummer: 21721525
- Verlag: Springer-Verlag GmbH
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2016
- Seitenangabe: 338 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 5'633 KB
- Auflage: 1st ed. 2016
- Abbildungen: 11 schwarz-weiße und 32 farbige Abbildungen, 25 farbige Tabellen, Bibliographie
- Reihenbandnummer: 4
7 weitere Werke von Kostas (Hrsg.) Karpouzis:
Bewertungen
Anmelden