Produktbild
John Halliday

Markets, Managers and Theory in Education

Ebook (PDF Format)

Originally published in 1990. This book is concerned with the logic of the relationship between educational theory and practice. It is a fundamental examination of three ideas: Vocationalism - the idea that the central purpose of education is to prepare people for work. Managerialism - the idea that this preparation can be managed by those not intimately concerned with the practice of teaching. Consumerism - the idea that education should be led by the demands of the 'market'. Halliday argues that promoters of these ideas share a mistaken belief in the value of pursuing a supposed ideal of objective precision in education. He traces the theor… Mehr

CHF 38.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-351-04109-6
  • EAN: 9781351041096
  • Produktnummer: 31309188
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2018
  • Seitenangabe: 190 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 9'748 KB
  • Auflage: 1. Auflage

17 weitere Werke von John Halliday:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.