Produktbild
J. (Hrsg.) Scott

Mixed Messages: Materiality, Textuality, Missions

Ebook (PDF Format)

This collection of essays looks at missions, their complicity in European colonialism, and their postcolonial aftermath. It examines the spread of Christianity, ranging over the anthropological, textual, historical, and geographical dimensions of mission enterprises, with topics as diverse as the influence of mission printing and record-keeping on traditional life in Africa to the role of missions in changing styles of dress in India. Also, uniquely, the collection includes essays analyzing the role of proselytizing in Islam, Hinduism, and Buddhism, as well as American liberal democratic capitalism. The volume is interdisciplinary, focusing o… Mehr

CHF 35.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Griffiths, G. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-4039-8232-2
  • EAN: 9781403982322
  • Produktnummer: 13885736
  • Verlag: Palgrave Macmillan
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2005
  • Seitenangabe: 288 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 2'752 KB

Über den Autor


J. MARSHALL BEIER McMaster University, Ontario , CanadaJEFFREY L. COX Department of History, University of Iowa, USAGARETH GRIFFITHS University of Albany, New York, USAISOBEL HOFMEYER University of Witwatersrand, South AfricaNORMAN ETHERINGTON University of Western Australia, Crawley, AustraliaELIZA F. KENT Department of Philosophy and Religion, Colgate University, USAKLAUS KLOSTMEIER University of Manitoba, Winnipeg, CanadaJANE SAMSON University of Alberta, Edmonton, CanadaJAMIE SCOTT York University, Toronto, CanadaJANE I. SMITH Hartford College, Connecticut, USJAMES WILLIAM COLEMAN California Polytechnic State University, San Luis Obispo, California, USAPETER VAN DER VEER University of Utrecht, the Netherlands

6 weitere Werke von J. (Hrsg.) Scott:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.