Produktbild
John C. Meyer

Understanding Humor through Communication

Why Be Funny, Anyway?

Buch

Understanding Humor through Communication explores theories of humor origin as well as humor functions in human groups and societies through communication. A model of humor decision by individuals is detailed, followed by humor's emergence in communication. Elements of humor sources (incongruity, superiority, and relief), humor intent (comic or tragic perspectives), and humor perception (ego-involvement, script awareness, bona-fide messages, and non-bona-fide messages) are incorporated. Persuasive, organizational, and interpersonal settings involving humor are explored in depth to consider its functions. The individual choice to experience hu… Mehr

CHF 61.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-4985-0318-1
  • EAN: 9781498503181
  • Produktnummer: 22697907
  • Verlag: Lexington Books
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 146 S.
  • Masse: H22.9 cm x B15.2 cm x D0.8 cm 223 g
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 223

8 weitere Werke von John C. Meyer:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.