Produktbild
Kristina R. (Hrsg.) Llewellyn

Oral History and Education

Theories, Dilemmas, and Practices

Ebook (PDF Format)

This book considers if and how oral history is 'best practice' for education. International scholars, practitioners, and teachers consider conceptual approaches, methodological limitations, and pedagogical possibilities of oral history education. These experts ask if and how oral history enables students to democratize history; provides students with a lens for understanding nation-states' development; and supports historical thinking skills in the classrooms. This book provides the first comprehensive assessment of oral history education - inclusive of oral tradition, digital storytelling, family histories, and testimony - within t… Mehr

CHF 118.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Ng-A-Fook, Nicholas (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-349-95019-5
  • EAN: 9781349950195
  • Produktnummer: 22937691
  • Verlag: Palgrave Macmillan
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 388 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 4'215 KB
  • Auflage: 1st ed. 2017
  • Abbildungen: 2 schwarz-weiße und 3 farbige Abbildungen, 3 farbige Tabellen, Bibliographie

Über den Autor


Kristina R. Llewellyn is Associate Professor of Social Development Studies at Renison University College, University of Waterloo, Canada. She is the co-editor of The Canadian Oral History Reader (2015) and the author of Democracy's Angels: The Work of Women Teachers (2012). Nicholas Ng-A-Fook is a Professor of Curriculum Theory and the Director of the Teacher Education program at the University of Ottawa, Canada. He is the co-editor of Reconsidering Canadian Curriculum Studies. He is the founder of A Canadian Curriculum Theory Project.

9 weitere Werke von Kristina R. (Hrsg.) Llewellyn:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.