Terry Smith
Making the Modern
Industry, Art, and Design in America
Buch
In this ambitious book, Terry Smith chronicles the modernist revolution in American art and design between the world wars-from its origins in the new industrial age of mass production, automation, and corporate culture to its powerful and transforming effects on the way Americans came to see themselves and their world. From Ford Motor's first assembly line in 1913 to the New York World's Fair of 1939, Smith traces the evolution of visual imagery in the first half of America's century of progress.
CHF 79.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V105:
Folgt in ca. 15 Arbeitstagen
Produktdetails
- ISBN: 978-0-226-76347-7
- EAN: 9780226763477
- Produktnummer: 1545837
- Verlag: The University of Chicago Press
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 1994
- Seitenangabe: 528 S.
- Masse: H25.5 cm x B18.1 cm x D2.7 cm 998 g
- Auflage: New ed
- Gewicht: 998
- Sonstiges: Undergraduate
65 weitere Werke von Terry Smith:
Industry, Art, and Design in America
Ebook (EPUB Format)
CHF 91.50
Industry, Art, and Design in America
Ebook (EPUB Format)
CHF 3.85
Industry, Art, and Design in America
Ebook (EPUB Format)
CHF 9.00
Industry, Art, and Design in America
Ebook (PDF Format)
CHF 112.15
Bewertungen
0 von 0 Bewertungen
Anmelden
Keine Bewertungen gefunden. Seien Sie der Erste und teilen Sie Ihre Erkenntnisse mit anderen.